seriepremiär

igår hade vi seriepremiär med fotbollen. gud vad jag hade längtat dit!
vi spelade mot smedby, och dmo är seriefavoriter. så man kan ju kanske tänka sig att dom är bra somfan?
smedby har alltid varit bra.
det var samling 1615 vid fritidsstugan, så åkte dit så jag var i tid. vet ju hur tråkigt det är att vänta på folk som är försenade. det kom massor bilar men inget folk. hm? iaf, tholfen och jag åkte i egna bilar, haha. mobbat..
efter ombytet och uppärmningen så var det dags att spela.
efter första halvlek så stog det 0-0. bra jobbat tjejer! men alla var helt slutkörda. inte lika bra. iaf inte eftersom det var lika mycket kvar.
i andra halvlek så fick smedby in 2 mål.
och matchen slutar med förlust, 2-0 till smedby. men jag känner att vi ändå gjorde en bra match och har blivit så jävla mycket bättre än förra året. det är välrdens skillnad!
nu är jag jävligt taggad till nästa match som är på söndag mot kuddby. :)

"Olsson: får göra det svåra jobbet att komma in under match men gör det bra och kämpar och jag vet att det kommer att bli ännu bättre bara träningsnärvaron blir lite högre,men ändå en spelare man vet gör sitt jobb."

Från Smedbys hemsida:

Äntligen så var det dags för seriepremiär även för B-laget.
på gräs i strålande sol i kimstad mot Norsholm.

vi börjar väldigt nervöst & Norsholm krigar otroligt bra mycket bättre än vad vi trodde ( björn, lasse, krister)
vi är inte alls med när norsholm kontrar & utan Mias stor spel i målet så kunde det faktist varit både 3,4 & 5 mål i baken men 0-0 i halv tid.
i andra så pratar vi om att vi måste gå ut vara mera taggade spela enklare & snabbare,
i andra så tar vi över lite mera och har skott av Ebba Andersson en riktig rökare i under sidan av ribban men men inget mål.
vi skapar många mål chanser men oturen grinar oss i ansiktet,
tillslut så får Felica in bollen efter 25 min av andra halvlek, som hon dribbalar igenom Norsholms försvar mycket bra gjort Felle,
vi fortsätter att trycka på ordentligt och har skott i stolpen av Amie mycket nära.
Norsholm trycker på ordentligt sista 10 för en kvittering men vi lyckas hålla tätt,
efter lite tur med studsar på ben får Amie tag på bollen & skjuter en hög boll som seglar in mål. Skönt 0-2
Extra plus till Mia & Felicia
som i dag var smedbys bästa spelare


idga har jag döont på foten. jag fattar inte vad jag har gjort. kanske blev stämplad under matchen men det var inget jag kände av då? eller?
jag har som ett stort blåmärke eller nåt. och jag har skitont när jag går? haha.

nä nu blire frulle för min del

förresten söker jag nya vänner!
så hör av dig om du vill vara min vän, jag är snäll (tror jag) kanske lite dryg ibland.
jag har jättenågra kompisar bara. vill ha fler /:
image142




/em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0