2 gånger under samma vecka! FAN

kan man ha mer otur än mig? det är frågan alltså..

i morse, stressad som fan till jobbet
springer upp till bilen på gården, försöker trycka in nyckeln. nehe? det gick inte. tur att jag köpte låsoja dagen innan på jobbet. trycker in lite sånt några gånger, vänta lite. in med nyckeln. YES, nu fick ajg upp dörren.
på med bilen, ut och skrata rutor som var fulla med is som runnit ner från taket (bilen står lutad neråt) skrapaskrapaskrapa.
torkarna går på, VAFAN? varför? jag springer och öppnar dörren och stänger av dom. fortsätter skrapa.
klar, sätter mig i bilen, försöker backa upp från parkeringen. men det står en snöhög bakom pga av att snöskottarbilen varit där. FAN. gasa som fan, yes jag kom över!
kör iväg i världens fart. fast inte så fort ändå, det var ju ashalt och is på hela vägen.
kör lite för fort än vad man ska göra.
kör upp på e4an mot stan.
vid kimstad avfarten börjar batteriet lysa och temp och handbromsen bnörjar blinka som fan.
jag ringer pappa. han säger att jag ska stanna direkt
men jag var ju på väg till jobbet sägedr jag, då säge rhan att jag ska köra iväg till jobbet och stanna där.
kör 100 meter, det börjar låta som fan från motorn, jag blev livrädd. stannade bilen direkt och sa till pappa att han skulle komma och bogsera mig. han sa att det tar en stund innan jag kommer. kl var då 0940, jag började 0945.
på med varningsblinkers.
springer långt ifrån bilen för jag trodde den skulle explodera.
ringer pappa igen, han säger att den inte skulle göra det och att jag skulle öppna motorhuven.
jag öppna motorhuven.
fläktremmen (som vi satte dit för två dagar sen) ligger helt sönderriven på "golvet" under motorn.
det har skvätt glykol överallt.
det som lät var att glykolen hade börjat koka
hoppas det inte har kokat sönder något eller vridigt sönder något. då är bilen typ skrot.
50 min efter att jag stannat kommer min far och hjälper mig och kollar lite i bilen.
vi bogserar den bort till hans jobb i klinga.
sen skjutsar han mig till jobbet, kom ca 1 timme försent. men jag ringde ju och förvarnade kjell om att jag skulle bli sen för ajg stog stilla breve motorvägen så det var lugnt sa han.

alltså, det var andra gången den här veckan som jag har blivit stillstående på sidan av motorvägen. kan man ha mer otur eller?

här står jag och min bil på sidan av motorvägen

här är fläktremmarna som vi satte på i torsdags
dom två understa eller till höger är dom nya.
den till vänster ser rätt sliten ut, eller hur?


i morgon ska jag bli bogserad till jobbet med den så grabbarna grus där får kolla och se vad som är the problem.
bra att man jobbar i en bilaffär ;)

Kommentarer
Postat av: Kregert

Du måste ursäkta mig, men jag skrattade lite.. Men det gick över ganksa snabbt. Hoppas bilen går bättre nu!

2008-12-14 @ 18:22:39
URL: http://sofiakb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0