17 mars

igår kom tessan hem. hon överraskade mig med att komma och kolla på matchen (:
idag for vi iväg till stan för att träffa fia och hänga lite i staden. dom hittade lite grejer, eller iaf tessan. men det gjorde inte jag. för jag får inte hitta något! buhu.
när jag kom hem så hade jag fått ett brev ifrån min gammelmormor, det stog att hon hade varit i kyrkan samma morgon som hon hade skrvit brevet. där hade hon och några andra som träffas varje torsdag för att sticka och virka med snöre dom köper själva och som sedan skickas med bil och båt till de fattiga barnen i lettland. frakten var dyr men det betalar dom också. idag hade dom varit 13 st och stickat, sammanlagt är dom ca 40 medlemmar. tänk om det fanns fler som dom, som bryr sig om andra barn i andra länder som har det svårt.
min gammelmormor, hon är snäll, hon hade skickat med lite pengar. tack! <3 hon tycker att mamma är dum också för att jag inte får en slant eftersom jag inet har något jobb..
menmen, vissa har väl "tur", eller det kanske inte är det rätta ordet men. vissa har i alla fall föräldrar som kan betala åt sina barn medans vissa andra inte kan. fast det är ändå en bra lärdom för mig att jag inte får några pengar av mina föräldrar, jag lär mig att kunna ta hand om mig själv och tänka på att jag inte kan lägga ut pengar på vad som helst.

nu ska jag skriva ett brev tillbaks till henne. jag tror hon blir glad då. hon tycker det är jättekul närman ringer till henne också. fast brev går nog lika bra. hon fyller faktiskt 90 i år. så hjon blir supergammal_tant_90år
jaja, dags attt börja skriva!

ikväll börjar 100 höjdare förresten! det får man inte missa.
puss / em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0