halloweenhelgen

dåligt med uppdatering jag vet, men jag har inte riktigt haft ork.

i helgen skulle nässjö komma till linköping och supa. det var halloweenfest.
så kregert och jag skulle göra staden osäker. ingen av oss hade varit ute i linköping förut. men med tanke på att det inte går några natttåg hem så är det ju kanske inte så konstigt.
vi bestämde att vi skulle klä ut oss till troll. inte så svårt att hitta kläder och sånt till.
samma dag som vi skulle på den dära halloweenfesten så sprang vi på stna helt stressade över att vi inet hade hittat något att ha på oss än. men all stress och sen planering berodde på att herr nässjö var rätt dålig på det där med att prata med mig om det skulle bli något eller inte.
tillslut hittade vi en vit lång, nåt, på gina.
vi gjorde iordning oss hemma hos fia, krusade håret och åsnt. när vi var klara var vi inte alls lika troll. utan mer ronja rövardotter. så vi blev ronjor istället! :)
vi drog till linköping, åktey till ryd. jag ringer nässjö, han svarar inte. jag ringer ärlitg talat 20 gånger till. han svarar ändå inte. PANIK! ringer ännu en gång. han svara. han hade duschat. jävla tönt.
sen står vi ute i kylan i minst 30 min för att vänta på han. fatta va kallt. och man har knappt några kläder på sig heller. håret är förstört. tillslut kom han, då visste han inteheller vart vi skulle. så vi sprang omkring i ryd centrum dölänge och letaed. men tillslut hittade vi.
väl där vare helt okej. eller det var kergert och jag som gjorde allt! det var kul.
efter någon timme så drog vi till bussen som gick till stan.
vi gick till platå. där det bara var dryga människor. tyckte jag. fjortisar och brats. haha! men jag försökte ha roligt så länge det gick (:
eftersom vi inte hade planerat sovplats eller hur vi skulel ta oss hem så blev allt så konstitg.
men fia hade ett litet kort i ärmen. anders.
han kom och räddade oss i nöden.
vi såg på björnbröder några gånger och sen på sjöjungfrun där hos han.
dagen efter vid 8 eller 9 tog vi bussen ner till stan och sen tåget hem. sov sedan tills halv 2 halv 3.
sen åkte jkag hem och fortsatte sova. galet trött var man.

ronja-emelie & ronja-sofia



i väntan på tåget, där några tjejer sa att vi var smutsigt folk. eh? VI HAR JU KOLAT OSS I FEJJAN!

likadant :)

tågtoaletten



hej halloweenförfest!

grisen and his crew


sötunge

en blomma och nässjö

sofia var läskig


tomten och slash myser

trasan och banarne

vi båda drack ur tratten. det var kul att man fick höra att man drack som en man!

blommorna




tack för denna helg och detta äventyr! :)

Kommentarer
Postat av: Kregert

Tack själv! det va rikigt roligt! det bästa va nog att det va VI SOM VAR FESTEN! ;)

2008-11-04 @ 18:00:40
URL: http://sofiakb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0