en peng

gick precis upp ur sängen. det har ringt x antal gånger här hemma på hemtelefonen. fan så jobbigt! om ingen svarar, sluta ringa?!
när jag vaknade hade jag fått 2 sms också. ett ifrån fia och ett ifrån daniel, chefen på jobbet.
han skrev såhär
"Är det en bil? Nej! Är det enräv? Nej...! Det är en peng, en peng, en liten liten peng... Di da da da, dum dum, dum....."
störda jävel! hahahaha
det var så att i lördags när jag jobbade. så kom han fram till mig och sa, "ge mig fem" och sträckte fram handen.  antingen kunde jag ju slå på handen som en low five. eller ge honom en femma? så efter jag täntk lite så sliog jag honom. sen sa jag vad jag stog och funderade på. och jag använde inte ordet femma utan jag sa "en peng". och det har han haft kul åt hur länge som helst bara för han tyckte det lät så gammalt att säga något sånt ord? att man använde det ordet senast på 70-talet.
haha suck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0