allt flyter

idag vaknade jag lite för sent som vanligt. fia ringde och väckte mig till och med.
så det var väl bara att gå ner för att käka frukost. fick skäll av pappa för han tyckte att jag inte gör någonting hemma men hos mamma så gör jag allt. suck. ingen ro någonstans. verkar inte som att han märker att jag hjälper till här hemma också. kanske inte gör lika mycket men lite iaf! ingen idé att säga emot och berätta att jag faktiskt gör saker här hemma, eftersom då blir han arg över att jag käftar tillbaks..

efter jag ätit min macka och druckit lite blåbärssoppa, så började jag laga mat åt familjen. korvstroganoff och spagetti. pappa hjälpte mig såklart med korvstroganoffen eftersom jag aldrig gjort något sånt själv förut. försökte mig ju på att göra köttfärssås en gång, men jag råkade bränna fast allt i botten. OPS.

efter maten så skulle jag försöka laga min bil, eftersom batteriet laddar ur jämt så var det ju antignen diodbryggan de va fel på eller laddningsrelät. men jag köpte ju en hel ny generator så det skulle nog funka.
alla muttrar och sånt satt stenhårt. jag tog verkligen i med våld när jag skulle få loss dom. men icke! pappa fick hjälpa mig med det. sen hjälpte han mig med resten också typ. han tyckte att när han ändå var ute kunde han hjälpa mig med resten. hopp. jag som ville görat själv!
det slutade med att allt antagligen funkar som det ska! :))
TACK PAPPA :*
så måste åka en runda nu för att batteriet ska laddas upp. så ikväll blir det bio med fia, vi ska se på allt flyter. verkar som en riktigt rolig film!

allt flyter trailer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0