emelie the pruter

augustifesten för i år har varit. och jag prutade!! fast jag köpte dock inte det jag prutade på... :(


i fredags hade jag grannbesök igen. eller besök och besök, dom ville som vanligt att jag skulle komma ner på fest! haha. blev ju dock inget eftersom de va bröllop som gällde dagen efter (i lördags).

ja, bröllop i lördags. mamma gifte sig :)
mötte upp mamma först innan hos frisören vid halv 1, fick äran att sminka mamma och sånt också medans hon satt i frisörstolen. lagom tills vi ska åka till fotografen så kommer världens jävla regnväder! sjöar längs hela gatorna! men både mitt och mammas hår höll!
tog massor med kort på oss, hela familjen och nickes tvillingbror som va bestman.
sen ut till skärsinds kyrka!

det va jättefint!
och det roligaste ever var att på utmarschen eller vad man kallar det, när bruden, brudgummen, brudtärnan och bestman går ut. låten som spelas då brukar ALLTID vara en bröllopskyrklåt. men nicke hade fixat så han som spelade orgel spelade  STAR WARS introt istället! hahahahaha! star wars freak som både nicke, patte och många av deras vänner är!

min kamera fick inte hänga med så mycket under kvällen med tanke på att de fanns för mycket att göra. jag höll i filmkameran i en stor del av kvällen istället. ska se om jag kan fixa något sånt roligt..


(patte, agnes, nicke, mamma & jag)

igår åkte jga till morsan i brist på nåt att göra. åt leftover bröllopsmat, mums. umgicks med familjen. stannade över natten, blev väckt innan 8 av en skitunge till lillasyster. upp, åt frukost, tog ner min tvätt som jag tvättade dagen innan. fick skjuts in till stan när mamma skulle klippa sig.
hem.
sen har jag städat ungefär hela dagen, rivit i garderoben, vikt kläder i lådorna (va ju hej-kom-och-hjälp-mig där i), rensade avloppet i handfatet USCH! never again!!!, dammsugit, dammat, diskat. ja. de mesta!



en sak som är såååå jävla jobbigt nu. min granne i samma lägenhet fast våningen under har en trasig plingplong-knapp. någon har tryckt in den så den har ringt nu konstant sen i lördags..... DETTA ÄR INTE OKEJ!? har hon flyttat eller varför drar hon inte ur kontakten eller fixar felet!? (ni som plingat på min dörr vet hur jävla störande, hög och ful signalen är" det låter verkligen, EEEERRRRRRRRRRRR (med sträng röst))







5 days left

Kommentarer
Postat av: Jeckiii

ÅHHHH så fin du va gumman. Flera bilder :D

2010-08-25 @ 01:35:07
URL: http://rallyprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0